17 OCAK 2022 PAZARTESİ GÜNÜ SAAT 14.00'DE İNSTAGRAM CANLI YAYINI OLARAK bagcilar_mtal_ADRESİNDEN DÜZENLENECEK
Ock
YARIŞMA ADI
"TAPDUK'UN TAPUSUNDA, YUNUS'UN KAPUSUNDA, SEVGİ DURAĞI NALLIHAN" ÖYKÜ YARIŞMASI
KATILIM TÜM TÜRKİYE GENELİNDE ÖZEL VE RESMİ ORTAOKULLARIN
5, 6, 7 VE 8.SINIF ÖĞRENCİLERİ
YARIŞMA TAKVİMİ
YARIŞMA BAŞVURU TARİHİ 27 ARALIK 2021 ESERLERİN SON TESLİM TARİHİ 7 ŞUBAT 2022
DEĞERLENDİRME SÜRECİ 8 ŞUBAT 2022 - 1 NİSAN 2022
SONUÇLARIN AÇIKLANMASI 4 NİSAN 2022
DEĞERLİ ÖĞRENCİLERİMİZ YARIŞMAYA https://basvurusiberzeka.cbddo.gov.tr/ BU ADRESTEN BAŞVURABİLİRSİNİZ.
KAZANIM DEĞERLENDİRME UYGULAMASINDA YEDİ VE SEKİZİNCİ SINIFLARINDA TÜRKÇE, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDEN 25'ER SORU SORULACAK OLUP HER DERS İÇİN SÜRE 40 DAKİKA OLACAK
OPAQ KODLARIN DOĞRU KODLANDIĞI MUTLAKA KONTROL EDİLMELİDİR.
CEVAPLAR CEVAP KÂĞIDINDAKİ İLGİLİ DERS İÇİN AYRILAN BÖLÜME İŞARETLENMELİDİR.
SİLME İŞLEMİ YAPILACAKSA YUMUŞAK SİLGİ KULLANILMALI VE İZ KALMAYACAK ŞEKİLDE SİLİNMELİDİR.
CEVAP KÂĞITLARI KIRIŞTIRILMAMALI, ÜZERİNE HERHANGİ BİR YAZI YAZILMAMALIDIR.
Haz
DENEYAP
DENEYAP TÜRKİYE'NİN TEMEL AMACI, ÜLKEMİZİN KALKINMASI İÇİN OLMAZSA OLMAZ GÖRDÜĞÜMÜZ MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİNİN İTİCİ GÜCÜNÜ OLUŞTURACAK, TEKNOLOJİ ÜRETME YETKİNLİĞİ YÜKSEK GENÇ BİREYLER YETİŞTİRMEKTİR. BU ALANDA İLGİSİ VE YETENEĞİ OLAN GENÇLERİMİZİN, YETERLİ İMKÂNLAR VE DOĞRU YÖNLENDİRME İLE ÇOK BÜYÜK İŞLER BAŞARABİLECEK POTANSİYELE SAHİP OLDUĞUNA İNANIYOR VE TÜM TÜRKİYE'DE, GELECEĞİN BİLİM İNSANLARI, ARAŞTIRMACILARI, GİRİŞİMCİLERİ OLABİLECEK GENÇLERİMİZİN BULUNDUĞUNU BİLİYORUZ. ONLARI ÜLKEMİZİN GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAYAN, ÜRETKEN, YENİLİKÇİ BİREYLER OLMA YOLUNDA DESTEKLEMEK ÜZERE, 81 İLDE DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ KURMAYI HEDEFLİYORUZ.
DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİNİN EĞİTİM MODELİ, İKİ YAŞ GRUBUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİLİK, YARATICI DÜŞÜNME, ELEŞTİREL DÜŞÜNME, KARMAŞIK PROBLEMLERİ ÇÖZME, ETKİLİ İLETİŞİM VE TAKIM ÇALIŞMASI GİBİ BECERİLERİ KAZANMALARINA YÖNELİK TASARLANMIŞTIR. DENEYAPLARDA, ORTAOKUL VE LİSEYE BAŞLANGIÇ ÇAĞINDAKİ GENÇLERİMİZ TASARIM VE ÜRETİM, ROBOTİK VE KODLAMA, ELEKTRONİK PROGRAMLAMA VE NESNELERİN İNTERNETİ, NANOTEKNOLOJİ VE MALZEME BİLİMİ, HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ GİBİ TOPLAM 11 BAŞLIKTA 36 AY SÜRELİ ÜCRETSİZ EĞİTİMLER ALMAKTADIRLAR. 3 YILLIK BU SÜREÇTE, HEM TEMEL TEKNOLOJİ YETKİNLİKLERİ, HEM ÖZEL İLGİ ALANLARINDA DERİNLEŞME, HEM DE PROJE ÜRETME KABİLİYETİ ELDE ETMEKTEDİRLER.
DENEYAP TÜRKİYE'NİN 3.FAZ ÇALIŞMASI KAPSAMINDA İSE ANKARA, AKSARAY, AYDIN, BALIKESİR, BATMAN, BİNGÖL, BURSA, DENİZLİ, DİYARBAKIR, ERZİNCAN, GİRESUN, HATAY, İSTANBUL, KARAMAN, KARS, KAYSERİ, KIRIKKALE, KİLİS, KOCAELİ, KÜTAHYA, MARDİN, MERSİN, ORDU, SİVAS, ŞIRNAK, TEKİRDAĞ VE VAN OLMAK ÜZERE 27 AYRI İLDE 36 DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYESİNİN AÇILMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR SÜRDÜRÜLMEKTEDİR.
· EĞİTİM AMACI
ÜLKEMİZİN GELİŞMESİ VE HER ALANDA BAĞIMSIZLIĞINI GÜÇLENDİRMESİ HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA, BİLİM VE TEKNOLOJİDE "MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİ" OLARAK TANIMLANABİLECEK BÜTÜNCÜL BİR GELİŞİME İHTİYAÇ VARDIR. ÜLKE ÖLÇEĞİNDE, TOPYEKÛN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR ATILIMIN GERÇEKLEŞTİRİLEBİLMESİ İSE TOPLUMUN BÜTÜN KATMANLARININ BU HEDEF DOĞRULTUSUNDA MOTİVASYON KAZANMASI VE BİLİM-TEKNOLOJİ ÜRETİMİNDE YETKİNLİĞE SAHİP BİR İNSAN KAYNAĞININ OLUŞTURULMASINA BAĞLIDIR.
ÜLKE GELİŞİMİNE YÜKSEK KATKI SAĞLAYABİLECEK YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜLKE GENELİNDE TESPİT EDİLMESİ VE BU ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİ İÇİN GEREKLİ DESTEKLERİN SAĞLANMASI ÖNEM TAŞIMAKTADIR. GENÇLERİN TAKIM ÇALIŞMASI, YENİLİKÇİ DÜŞÜNCE, PROJE GELİŞTİRME ODAKLI EĞİTİM PROGRAMLARI İLE DAHA ÜRETKEN OLMALARI SAĞLANMALIDIR. DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYESİ PROJELERİ YETERLİ FİZİKİ İMKÂNLAR VE DONANIMLAR SAĞLANARAK, GENÇLERİN BİLİM VE TEKNOLOJİDE YENİLİK ÜRETEBİLEN VE DİĞER İNSANLARI DA BU DOĞRULTUDA ETKİLEYEBİLEN BİREYLER OLMALARI HEDEFLENMEKTEDİR.
DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ'NDE ORTAOKUL VE LİSE OLMAK ÜZERE İKİ FARKLI DÜZEYDE EĞİTİMLER VERİLMEKTEDİR.
36 AYLIK EĞİTİM PROGRAMINA DÂHİL OLMAYA HAK KAZANAN ÖĞRENCİLER; "TASARIM VE ÜRETİM", "ROBOTİK VE KODLAMA", "ELEKTRONİK PROGRAMLAMA VE NESNELERİN İNTERNETİ", "İLERİ ROBOTİK", "SİBER GÜVENLİK", "ENERJİ TEKNOLOJİLERİ", "HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ", "YAZILIM TEKNOLOJİLERİ", "MALZEME BİLİMİ VE NANOTEKNOLOJİ", "MOBİL UYGULAMA" VE "YAPAY ZEKA" OLMAK ÜZERE 11 FARKLI ALANDA ÜCRETSİZ TEKNOLOJİ EĞİTİMLERİ ALMAKTADIRLAR.
EĞİTİM SÜRECİ İLK 24 AY PROJE TEMELLİ DERSLER VE SON 12 AY TAKIMLAR DÖNEMİ OLMAK ÜZERE 2 AŞAMADAN OLUŞMAKTADIR.
DOĞA KAMPLARI
DENEYAP TÜRKİYE DOĞA KAMPLARI ÖĞRENCİLERİMİZİ YOĞUN EĞİTİM VE ÇALIŞMA TEMPOSUNUN STRESİNDEN UZAKLAŞTIRMAYI VE EKİP RUHUYLA HAREKET ETME BECERİLERİNİ GÜÇLENDİRMEYİ HEDEFLEMEKTEDİR. DOĞA KAMPLARIMIZ BOYUNCA SABAH SPORLARI, TAKIM OYUNLARI VE DİĞER AKTİVİTELER İLE ÖĞRENCİLERİMİZ KEYİFLİ ANLAR GEÇİRİRKEN, SINIF ORTAMI DIŞINDA DA TAKIM OLARAK HAREKET ETME KABİLİYETLERİNİ GÜÇLENDİRMEKTEDİR.
GEZİLER
ÖĞRENCİLERİMİZİ GÖREREK ÖĞRENME SÜRECİNE DÂHİL ETMEK VE ÖĞRENDİKLERİNİN SAHADAKİ KARŞILIĞINI TECRÜBE EDEBİLMELERİ İÇİN TEKNİK VE BİLİMSEL GEZİLER DÜZENLENMEKTEDİR.
ÖĞRENCİLERİN TEKNİK GEZİLERDE, ATÖLYELERDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİN HANGİ SÜREÇLERDEN GEÇEREK BİR ÜRÜN HALİNE GELDİĞİNİ GÖRMESİ MOTİVASYONLARININ VE ALGILARININ ARTMASINA YARDIMCI OLMAKTADIR. BÖYLELİKLE DENEYAP TÜRKİYE KAPSAMINDAKİ GEZİ PROGRAMLARININ TEORİK BİLGİNİN TAMAMLAYICISI OLMASI HEDEFLENMEKTEDİR.
ETKİNLİKLER
DENEYAP TÜRKİYE'NİN ASLİ UNSURLARI OLAN ÖĞRENCİ, EĞİTMEN VE VELİLERİ SÜREKLİ ETKİLEŞİM İÇERİSİNDE TUTAN ETKİNLİKLER PLANLANMAKTADIR. VELİ TOPLANTILARI, YEMEK ORGANİZASYONLARI VE GELİŞİM SEMİNERLERİ GİBİ ETKİNLİKLERLE İLETİŞİMİN SÜREKLİLİĞİ SAĞLANARAK ÖĞRENCİNİN TAKİBİ YAPILMAKTADIR.
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK PATENT EĞİTİMİ, PROJE YÖNETİMİ VE TAKIM ÇALIŞMASI EĞİTİMİ VE BİLİM SÖYLEŞİLERİ İLE GELECEĞİN TEKNOLOJİ GİRİŞİMCİLERİ OLARAK FARKINDALIK VE BİLİNÇLERİNİN OLUŞTURULMASI HEDEFLENMEKTEDİR.
EĞİTİM BAŞLIKLARI
TASARIM VE ÜRETİM
ELEKTRONİK PROGRAMLAMA VE NESNELERİN İNTERNETİ
YAZILIM TEKNOLOJİLERİ
SİBER GÜVENLİK
ENERJİ TEKNOLOJİLERİ
HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ
YAPAY ZEKA
NANOTEKNOLOJİ VE MALZEME BİLİMİ
İLERİ ROBOTİK
ROBOTİK VE KODLAMA
MOBİL UYGULAMA
DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ'NE KATILABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE E-SINAVA DAHA SONRA İSE BAŞARILI OLAN ADAYLARIN UYGULAMA SINAVINA DAHİL OLMASI BEKLENİR.
BELİRLENEN İLLERDE İKAMET EDEN 2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA 4, 5. SINIF ÖĞRENCİLERİ; 8, 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ VE LİSE HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİ BELİRTİLEN TARİHLER ARASINDA SINAVA BAŞVURURLAR.
SINAVDAN BİR HAFTA ÖNCESİNDE ÖĞRENCİLERİN GİRECEKLERİ SINAV MERKEZLERİ İLAN EDİLİR. ÖĞRENCİLERDEN, SINAV BAŞVURUSUNUN YAPILDIĞI WEB SİTEYE GİRİŞ YAPARAK, SINAV GİRİŞ BELGELERİNİ TEMİN ETMELERİ BEKLENİR.
SINAV BELGELERİ VE NÜFUS CÜZDANLARI İLE BİRLİKTE BELİRLENEN TARİH VE SAATTE SINAV ALANINDA OLMALARI GEREKİR.
EĞİTİME DAHİL OLMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER İLK OLARAK E-SINAVA GİRERLER. SINAV ORTAOKUL VE LİSE SEVİYESİNDE HAZIRLANIR. 2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA 4. VE 5. SINIFLAR ORTAOKUL SINAVINA, 8. SINIF , 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ İLE LİSE HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİ LİSE SINAVINA DAHİL OLURLAR.
E-SINAV MATEMATİK, FEN, ALGORİTMA VE GENEL KÜLTÜR BÖLÜMLERDEN OLUŞUR. SINAV 40 SORUDAN OLUŞMAKTA VE 100 DAKİKA SÜRMEKTEDİR.
SINAV SORULARINDA MUHAKEME, VERİLERİ OKUYABİLME VE YORUMLAMA, ÇIKARIM YAPABİLME, PROBLEMİ TESPİT EDEBİLME, KRİTİK DÜŞÜNEBİLME, ARAŞTIRMA YAPABİLME VE DEĞİŞKEN BELİRLEME BECERİLERİ ÖLÇÜLÜR. SINAV, BİLGİLERİN DEĞİL BECERİLERİN ÖLÇÜLDÜĞÜ SORULAR İÇERİR.
SINAVDA DOĞRU SAYILARI ESAS ALINIR VE YANLIŞLAR DOĞRULARI ETKİLEMEZ.
SINAV SONUNDA, HER ÖĞRENCİ KENDİ SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLER ARASINDAN DEĞERLENDİRİLİR. HER İLİN KONTENJANI DOĞRULTUSUNDA 2.5 KATI KADAR ÖĞRENCİ UYGULAMA SINAVINA DAVET EDİLİR. BÖYLELİKLE HER İL KENDİ İÇİNDE FARKLI TABAN PUANLARINA SAHİP OLUR. HEM SINIF SEVİYESİNDEKİ SIRALAMA, HEM DE İL BAZLI SIRALAMA TAMAMLANDIĞINDA UYGULAMA SINAVINA DAHİL OLAN ÖĞRENCİLER İLAN EDİLİR.
DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ'NDE ÖĞRENCİ SEÇME SINAVI'NIN İLK AŞAMASI OLAN E-SINAVI BAŞARI İLE GEÇEN ÖĞRENCİLER UYGULAMA SINAVI'NA GİRMEYE HAK KAZANIR.
UYGULAMA SINAVI'NDA ÖĞRENCİLERDEN KENDİLERİNE VERİLEN TEMA DOĞRULTUSUNDA ÖZGÜN FİKİRLERİNİ ORTAYA ÇIKARAN, TEKNİK BİLGİLERİNİ KULLANABİLECEKLERİ BİR PROJE TASARIMI YAPMALARI BEKLENİR. ÖĞRENCİLER PROJE YAPMA SÜRESİ TAMAMLANDIĞINDA GELİŞTİRDİKLERİ PROJEYİ İLGİLİ JÜRİ ÜYELERİNE BELİRTİLEN SÜRE DÂHİLİNDE SUNARLAR.
SUNUM ESNASINDA; ÖĞRENCİLERİN PROJELERİ DEĞERLENDİRİLİRKEN PROBLEM ÇÖZME, ÖZGÜN DÜŞÜNME, YARATICI VE YENİLİKÇİ ÇÖZÜM ÜRETME, KENDİNİ İFADE EDEBİLME GİBİ BECERİLERİ DİKKATE ALARAK DEĞERLENDİRME YAPILIR.
DEĞERLENDİRMELER SONUCUNDA EĞİTİME HAK KAZANANLAR İÇİN NİHAİ SONUÇLAR AÇIKLANIR.
İLETIŞIM